Website voor stukadoors
Heb jij een stukadoorsbedrijf? Laat ons dan eens met je meedenken. Op deze pagina bespreken we of een website voor stukadoors noodzakelijk is, en waar je dan eventueel op moeten letten. Ben je geen stukadoor, lees dan meer over websites voor jouw beroep.
Heb je als stukadoor een website nodig?
Voor stukadoors is een website niet altijd nodig. De vraag naar stukwerk is vaak zo groot dat de meeste stukadoorsbedrijven maanden van tevoren al volgeboekt zijn. In zo’n situatie is een website eigenlijk overbodig om aan nieuwe klanten te komen.
“Nee, een website is niet noodzakelijk voor stukadoors.”
Toch herken je als stukadoor misschien ook dat alle opdrachten soms tegelijk binnen lijken te komen. Zo ben je de ene periode ontzettend druk, en is het de volgende periode een stuk rustiger. Zou het niet fijn zijn als je deze pieken en dalen beter kunt spreiden? Dit is waar een website je kan helpen; het zorgt ervoor dat je op het juiste moment de juiste hoeveelheid klanten aantrekt. Dit betekent meer stabiliteit, een betere planning en uiteindelijk meer rust en inkomsten.
“Met een website haal je klanten binnen wanneer jij dat wil.”
Wat zijn de voordelen van een website?
Een website biedt veel voordelen voor stukadoors, die grotendeels ook overeenkomen met de voordelen voor andere beroepen. Zo kan je met een website het volgende bereiken:
- Straal professionaliteit uit
- Geef klanten meer duidelijkheid
- Vergroot je online zichtbaarheid
- Maak contact opnemen makkelijker
- Wek vertrouwen met klantbeoordelingen
- Schep goede verwachtingen met een portfolio
Lees in dit artikel meer over de voordelen van websites. Hier zullen we aantal voordelen uitlichten die specifiek voor stukadoors interessant zijn.
Je wekt vertrouwen.
Als het gaat om professionaliteit, hebben stukadoors helaas niet het beste imago bij het Nederlandse volk. Iedereen kent wel de verhalen van stukadoors die alleen zwart willen werken, snel en slordig te werk gaan en geen garantie leveren. Hier biedt een website dé uitkomst. Met een goede website zorg jíj wel voor die professionele uitstraling.
Je stelt je klant gerust.
Daarnaast kom je als stukadoor natuurlijk in iemands huis. Dan is het des te fijner voor de klant om te weten dat hij professionals in huis haalt, en zich geen zorgen hoeft te maken. Laat met een professionele website dus zien dat klanten je met een gerust hart hun huis in kunnen laten.
rumenova-bouwbedrijf.nl
Wat zijn de nadelen van een website?
Een website heeft veel voordelen, maar uiteraard zijn er voor stukadoors ook enkele nadelen om in gedachten te houden. Deze nadelen komen grotendeels overeen met de uitdagingen die andere beroepsgroepen ook ervaren:
- Technisch onderhoud is essentieel om de website draaiende te houden.
- Inhoudelijke updates zijn nodig om relevant te blijven.
- Een website leidt niet automatisch tot meer klanten. Je wil het combineren met andere (marketing-)kanalen.
- Zonder specialistische kennis bereikt de website zijn doel niet. Gebruik bijvoorbeeld geen standaard-sjablonen of verouderde designs.
- Een website kost tijd en geld. Denk dan niet alleen aan een webdesigner, maar ook aan de kosten voor domein en hosting.
In dit artikel lees je meer over de hierboven genoemde nadelen van websites. Hoewel een website zeker uitdagingen met zich meebrengt, is er voor elk van deze uitdagingen een oplossing. En die oplossing ligt in de samenwerking met de juiste partners. Zo kun je het maximale uit je website halen en verdien je je investering zeker weer terug.
Waar moet je als stukadoor op letten bij een website?
Als je een website laat bouwen, zijn er een aantal belangrijke punten om rekening mee te houden. Ook deze aandachtspunten kunnen weer verschillen per beroep, maar er zijn ook een aantal algemene punten:
- Zorg voor goede online vindbaarheid
- Maak je website mobielvriendelijk
- Maak contact opnemen zo makkelijk mogelijk
- Maak de website zo overzichtelijk mogelijk
- Zorg voor een hoge (laad-)snelheid
- Maak gebruik van SEA (Google Advertenties) om snel meer klanten te trekken
- Maak gebruik van SEO (zoekmachine optimalisatie) om geleidelijk steeds meer klanten te trekken
Lees in dit artikel meer over deze algemene aandachtspunten. Op deze pagina zoomen we in op de punten die extra relevant zijn voor stukadoors: Wat ons betreft, zijn foto’s hét belangrijkste aspect van een stukadoorswebsite. En dan hebben we het over foto’s van je werk én van het bedrijf (jij dus).
Deel foto's van je eerdere stukwerk
Zorg allereerst voor goede foto’s van je werk, bijvoorbeeld op een ‘portfolio’-pagina. Er lopen in Nederland genoeg beunhazen rond, dus laat vooral zien dat jij daar niet bij hoort. Laat aan je potentiële klanten zien dat jouw stukwerk glad en recht is. Zelfgemaakte foto’s zijn in dit geval prima, maar zorg dan voor scherpe foto’s met goed licht en een duidelijk onderwerp (wat heb je gestukt?).
Laat zien wie je bent
Naast foto’s van je werk wil je ook zorgen voor goede foto’s van jou (en eventueel je collega’s). Gebruik professionele foto’s waar jij in werkkleding opstaat, en gebruik vervolgens de ‘over’-pagina om te laten zien wie je bent en waar je voor staat.
Wees duidelijk over je stuk-diensten
Voor elk bedrijf is het belangrijk dat hun klanten weten welke diensten er beschikbaar zijn. Dit bereik je met een goede ‘diensten’-pagina. Daar beschrijf je exact wat je wel en niet aanbiedt. Deel bijvoorbeeld of je ook met spachtelputz en aquastuc werkt. En bied je ook schilderwerk aan, zet dat dan ook op de website. In dit artikel lees je waar je op moet letten bij een website voor schilders.
Verzamel reviews van eerdere stuk-klussen
Zoals eerder gezegd, staan stukadoors niet bekend als de meest betrouwbare ondernemers. Dat is vervelend voor de stukadoorsbedrijven met vaklui in dienst, maar ook voor de professionele zelfstandigen. Het slechte werk van anderen zou jouw werk niet moeten beïnvloeden. Maak daarom gebruik van recensies. Verzamel (veel) goede reviews, bijvoorbeeld via Google, zodat mensen weten wat ze van je kunnen verwachten.
jvbstucwerken.nl
Zo doen wij dat.
Wij begrijpen hoe belangrijk het is voor stukadoors om online een professionele uitstraling te hebben. Wij bieden op maat gemaakte websites die niet alleen visueel aantrekkelijk zijn, maar ook geoptimaliseerd voor zoekmachines. We zorgen ervoor dat jouw website snel en mobielvriendelijk is, met een intuïtieve gebruikerservaring die jouw potentiële klanten aanspreekt.
Webschot Online is een allround marketingbureau. Alles begint bij een goede website, maar we zetten ook graag die volgende stap met jou. Zo maken wij ook logo’s en huisstijlen, en zetten we Google Advertenties en SEO-strategieën op. Of je nu alleen professionaliteit uit wil stralen of juist wil bouwen aan een constante stroom aan klanten, wij helpen je verder.
Een website voor jouw stukadoorsbedrijf?
Ben jij al klaar om de volgende stap te zetten? Neem contact met ons op en ontdek hoe wij je kunnen helpen met een professionele website voor jouw stukadoorsbedrijf.